fetröviegyptenkanvabraibland not :)

har ätit massa mat idag så nu sitter jag på min feta röv på soffan och kollar på tv, slumdog millionaire. visste ni att alla barnen i den filmen faktiskt är gatubarn som producenterna ville ha för att få rätt stämmning och vad fick de barnen i utbyte? istället för att ge dom massa pengar så fick alla en skolgång, eller aa dom får gå i skolan gratis. jag tycker att det var en SUPERBRA  ide och alla filmer med den chansen att använda gatubarn borde göra de och i utbyte ge fri skola. på det sättet kan alla få en chans.
det blev ingen san giovanni idag, jag tror att alla var för trötta för det haha.
akram (min morbror) och hans vän essam var här idag innan dom skulle ge sig av till cairo för att hämta familjen selldén och då bjöd jag dom på glögg och pepparkaka... pepparkakan var okej men jag tror inte att glöggen passade dom i smaken om man säger så haha. imorn blir det fullt upp tror jag. kommer nog inte dra ner till stranden eftersom att selldén är här och då ska de packas inför hurghada. festkläder, nyårskläder, massa shorts och bikinis ska ner. sen väntar en 10-timmars lång  bilresa till kära hurghada där evert kommer åka en dag efter oss, fast från sverige.
kan avsluta detta inlägg med en bild på mig och akram, en bild på fullaste allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0